Vägrar vara bitter.

Det finns egentligen tusen saker jag skulle kunna sitta och gräva ner mig för. Saker som får mig ur balans och är påfrestande att ha i åtankarna. Så jag tänker helt enkelt sluta tänka, jag sätter på off knappen. Och låter det som får mig att må bra vara på on. Det finns för lite tid här i livet för att ödsla på negativa saker och sådant som får en att må allmänt dåligt. Det är aldrig bra att blicka tillbaka och ångra saker som man gjort och för den delen inte gjort. Istället kan vi bara blicka framåt, och ta vara på de dagar vi lever. Så kasta bort de gråa tankarna och byt ut dem mot de som får dig att må bra. Det första du kan göra är att befinna dig i sånna situationer som du vet får dig att må bra. Sen kommer resten gå av sig självt.

- Bara några tankar jag ville slänga ur mig.

Imorse intog jag gymmet med en grym energi. Jag körde slut på mig själv och kunde därför lämna lokalen med ett leende på läpparna. Det får mig att må bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0