Jag skyller på alkoholen.

Ja då sitter jag här ännu en gång och mår som man förtjänar, som jag gjort så många andra söndagar i mitt liv. Men gårdagen började lugnt med vin hemma hos mig för att sedan bli mer och mer berusad. Det slutade med att vi stog på byns klubb och dansade till de senaste låtarna. Ännu en gång, lite för full. Och som så många andra söndagar sitter jag nu och tänker, att man aldrig lär sig. Men ibland är det skönt att släppa allt vad kontroll och vett heter och låta alkoholen göra jobbet. Så fick det bli och minst sagt sitter jag nu blåslagen.

Men imorgon tar jag tillbaka kontrollen och förhoppningsvis så får jag tillbaka lite vett. Det blir träning för fulla muggar den här veckan, är tanken. Och det är iallafall en bra början att ha viljan. Men sen får vi se, kanske sitter jag som ett lik nästa söndag, igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0